O BNG constata a grave situación do sistema ferroviario nun encontro cos comités de Adif e Renfe
A portavoz municipal do BNG, Iolanda Veloso, e os concelleiros Santi Domínguez e Xabier Alonso mantiveron unha xuntanza con representantes dos comités de empresa de Adif e Renfe. No encontro constataron a gravidade da situación dos sistema ferroviario galego en xeral, e vigués en particular, debido ao deterioro do servizo e da perda progresiva de postos de traballo.
Desde o BNG queremos chamar a atención sobre as graves consecuencias que ten para Galiza o proceso de privatización e liberalización de infraestruturas, material e servizos, destacou Iolanda Veloso, quen sinalou que a xuntanza de hoxe enmárcase na campaña que está desenvolvendo o Bloque baixo o lema Que non nos rouben o tren.
A portavoz nacionalista explicou que no encontro os comités de empresa de Adif e Renfe expuxeron os recores que Galiza xa está a padecer recortes na oferta de mdia distancia, coa eliminación de estacións e apeadeiros, e a negativa a instalar nas áreas urbanas do país o servizo de proximidades.
Eliminación Vigo-Ourense
Neste sentido, o BNG alerta de que se están dando pasos para a supresión de trens directos Vigo-Ourense para substuílos polo percorrido Vigo-Santiago-Ourense. Desta forma elimína o servizo ferroviario ás poboacións do Miño, como é o caso do apeadeiro de Louredo-Os Valos no Concello de Mos, critica Iolanda Veloso.
A responsable nacionalista tamén chamou a atención sobre o incumprimento de outras demandas, como a referida ao apeadeiro de Chapela. Perdeu a estación por causa das obras do AVE, e está pendente a execución do proxecto dunha nova estación. Malia que aparece no BOE, non se sabe se se vai facer, comentou, ao tempo que lembrou que este problema súmase á redución de paradas en Cesantes.
Vigo-Porto
A respecto da conexión entre Vigo e Porto, na xuntanza co grupo municipal tamén se puxo de manifesto que a redución do tempo de transporte entre estas dúas cidades de 3 a 2 horas acadouse a costa da redución de paradas e o deterioro do servizo, e non pola mellora de infraestruturas.
Ao respecto, a portavoz municipal do BNG considerou que contar cunha rede ferroviaria compatíbel para persoas viaxeiras e mercadorías, con dupla vía e electrificada e que prime a mobilidade interior non só é unha necesidade para vertebrar Galiza, senón que tamén cómpre ter conexións axeitadas con Portugal.
Perda de emprego
Outra das consecuencias do desmantelamento de Renfe e Adif radica na perda de postos de traballo. Se ben a medio prazo en Vigo estímase que serán 11 os empregos destruídos, pero que a longo prazo a perda de postos de traballo será moito maior.
Para o BNG é fundamental potenciar os servizos de proximidade ferroviario como factor de dimamización das poboacións e como medio de transporte respectuoso co medio ambiente, pero tamén como fonte de emprego de calidade, subliñou Iolanda Veloso.